INTRO: The problem
“INTRO: the problem” is a one woman lecture-performance about her troubled and passionate relationship with language — her trouble to translate thought into word. She pulls the audience close around her desk and makes them a witness of her hard work to solve the contradictions under -lying and under -lining this relationship.
Five spoken word pieces continuously disrupt Lena’s effort to write a “good” introduction to a “good” essay about language. The performance brings academia and personal experience both into battle and into a search for a common edge. The mind echos in voices and sounds, inviting the audience to question the right to speak, the will to stay silent, the words that sell and the existence of a grammar of pleasure.
“INTRO: the problem” is a lecture-performance that shakes the introductory format as soon as it lays its foundation, disrupting the structures we live and express ourselves in.
“INTRO: the problem” est une performance sur la relation troublée et passionnelle de la narratrice avec le langage. Le ou la spectateurice est pris à témoin du travail obstiné de la protagoniste, vers la résolution des contradictions sous -jacentes et sous -lignantes de cette relation.
Les thèmes principalement abordés dans cette performance sont la linguistique féministe, le langage académique et le langage émotionnel. Les conflits entre l’envie de s’exprimer et le droit d’être silencieux·se y prennent part. Enfin, notre éducation et ce qui construit le socle de nos connaissances sont questionnés.
Des textes de “spoken word” s’infiltrent dans une structure d’essai, jusqu’à ce que celle-ci craque et se mette à chanter. “INTRO: the problem” est maintenant à la recherche de nouvelles scènes où se produire.